vrijdag 5 mei 2017

Geniet van de kleine dingen


Hallo allemaal, 
Wat leuk dat jullie langskomen mijn blog. Eerder deze week was ik weer aan de beurt op het blog van Hobbycompleet de Duif em vandaag show ik mijn creatie natuurlijk ook weer even hier!
Deze keer laat ik jullie een kaart zien met de onwijs leuke vlinderstempels van My Favorite Things - Beautiful Butterflies.
Vlinders zijn zo mooi en oneindig veelzijdig in gebruik en natuurlijk voor vele gelegenheden.
Ook bij deze stempel kun je bijpassende stansen kopen zodat je in een handomdraai de vlinders mooi krijgt uitgesneden!
Maar je kunt ze natuurlijk ook gebruiken zonder ze uit te stansen, gewoon rechtstreeks gestempeld op papier!


Ik zal de verschillende stappen die ik heb gemaakt om deze kaart te maken zo duidelijk mogelijk aan jullie uitleggen.
  1. Ik heb eerst de vlinders gemaakt. Ik heb drie verschillende kleurtjes distress inkt op mijn craftsheet aangebracht. Daar wat water op gespoten en vervolgens mijn stukje papier daar op de kop ingelegd. Daarna gedroogd met de heattool en de lijfjes van de vlinders er met zwarte stazon inkt ingestempeld. Nu kunnen de vlinders eerst aan de kant.
2.   Op een stuk Inkssential papier heb ik twee kleuren distress Oxide doorelkaar geblend met de blendingtool. Wat water in mijn handen gedaan en boven mijn werk letterlijk in mijn handen geklapt! Helemaal blij was ik:-) Omdat Distress Inkt op waterbasis is, zie je meteen dat de kleur waar het water terecht komt, weg trekt. Met een stukje keukenrol heb ik het water weg gedept en nog even nagedroogd met de heattool.


3.   Met kleine stempels naar eigen keus, heb ik de ontstaande achtergrond wat 'opgeleukt'.  Met witte Gesso heb ik her en der nog wat cirkeltjes gemaakt door de uiteinde van een willekeurig dopje in de gesso te dippen en op papier te zetten.
4.   Ik heb het achtergrond in de vorm van een tag gesneden en gemat op wit en kraft cardstock. Een gaatje erin gemaakt met een gaatjes tang en daar een bijpassend stukje lint door gestrokken.
5.   Op een stukje vellum papier heb ik met Versamark een tekstje gestempeld en daar witte embossingpoeder opgestrooid. Even verhitten met de heattool en er verschijnt een mooie witte tekst. Houd er rekening mee dat vellum minder hitte kan verdragen dan cardstock, dus houd afstand en wees geduldig met je heattool. 
6.   Als laatste heb ik de vlinders opgeplakt en drie witte dewdrops opgeplakt met een klein beetje Tacky Glue.


De door mij gebruikte materialen zijn:
Zo, het is een lange post geworden, maar hopelijk wel een duidelijke!
Deze vlinders bestaan overigens uit drie lagen, waarvan ik vandaag slechts één heb gebruikt. In een volgende blogpost zal ik jullie de vlinders laten zien met alle drie de stappen!
Voor nu wens ik jullie nog een hele fijne dag toe en graag tot de volgende keer!


Geen opmerkingen: